Logika - igre in uganke

Natisni

Imamo štiri izjave:

Uganke so pogoste na tekmovanjih iz logike in razvedrilne matematike. Več o takih nalogah lahko preberete tukaj in pa...

Igre

Futošiki

 Pravilo: v n x n mrežo kvadratkov vpišite naravna števila od 1 do n, tako da bodo v vsaki vrstici in v vsakem stolpcu nastopalo vseh n števil ter da bodo izpolnjene vse relacije...

Nekaj nalog tudi tukaj:

Gobelin

Gobeline poznamo tudi pod imenom nonogrami.

Gobelin je logična uganka pri kateri z logičnim sklepanjem izpolnjujemo prazno mrežo s
kvadratki. Rešitev je slika, ki jo dobimo tako, da barvamo polja. Številke ob robu vsake
vrstice povedo koliko je skupin črnih polj in po koliko kvadratkov je v skupini. Vrstica se lahko
začne s pobarvanim ali praznim poljem. Barvati začnemo v vrstici (stolpcu), ki ima številko ali
vsoto vseh številk večjo od polovice. Na primer: vrstica ima 15 praznih polj, napisana je
številka 12, preštejemo 12 od zgoraj navzdol in si označimo s tanko črtico, preštejemo 12 od
spodaj navzgor in zopet označimo. Pobarvano samo polja med obema narisanima črticama.
Postopek ponavljamo in barvamo v vrsticah in stolpcih. Počasi ugotovimo, katera polja
zagotovo niso pobarvana. Slednja označimo s križci.

Suriza

Preprosta uganka,  narisati je potrebno črte med pikicami tako, da dobimo eno enostavno sklenjeno zanko. 

Števke ( 0, 1, 2, 3, 4) pa nam povejo, koliko črtic jih obdaja.

 

Kakuro

 Beseda kakuro, vsaj del te, izhaja iz angleške besede. Kakuro (ali včasih tudi kakro) je okrajšana oblika besedne zveze Kasan Kurosu. Kasan je japonska beseda in pomeni "seštevati", Kurosu pa je poskus Japoncev, da bi izgovorili angleško besedo cross (= križ) z japonskimi glasovi.

Podobno kot pri običajni križanki so podani opisi, ki pomenijo vsoto števil v vrstici ali stolpcu. Dovoljena števila so enomestna, različna od nič. V vsoti se posamezna števila ne smejo ponoviti. Rešitev mora biti enolična.

Hitori

 

Ime uganke je okrajšava »Hitori ni shite kure«, kar pomeni »Pusti me pri miru«, kar na  nekakšen način pojasnjuje cilj te uganke.

VIDEZ Kvadratna mreža, večinoma velikosti 10x10, številke od 1 do števila vrstic v mreži.

CILJ IGRE Odkriti tiste številke, ki bi se v vrstici oz. stolpcu morale pojaviti samo enkrat, ter druge identične številke pobarvati črno.

PRAVILA
1) Vsaka številka v vrstici oz. stolpcu se lahko pojavi samo enkrat.
2) Pobarvano polje se ne sme stikati z robovi pobarvanega polja v sosednji vrstici ali stolpcu.
3) Bela polja morajo okrog pobarvanih polj tvoriti neprekinjeno območje.

Vitezi in oprode

 

Nekje v oceanu obstaja otok, na katerem živijo prebivalci dveh vrst, vitezi, ki vedno govorijo resnico in
oprode, ki vedno govorijo neresnico.

Mostovi

Iz krogcev (otočkov) moramo povleči toliko mostov (vodoravnih oz. navpičnih) do
drugih krogcev, kolikor je števka v danem krogcu. Seveda pa gresta v eno smer iz krogca
največ 2 mostova. Mostovi se ne smejo križati med seboj. Paziti moramo, da so na koncu vsi
otočki povezani med seboj.

 

Masyu

Masyu v japonščini pomeni "zlobni vpliv". V vsakem od spodnjih pravokotnikov 
poveži vse krogce s sklenjeno črto po naslednjih pravilih:
1. Črta mora potekati skozi središča vseh kvadratkov.
2. Črta lahko poteka samo vodoravno ali navpično. Smer lahko spremeni 
le v središču kvadratka.
3. Črta se same sebe ne sme dotakniti in se ne sekati.
4. Skozi beli krogec mora črta potekati naravnost, v vsaj enem od dveh 
sosednjih kvadratkov, od koder črta pride oziroma se tja nadaljuje, pa 
mora zaviti.
5. V črnem krogcu črta mora zaviti, skozi oba sosednja kvadratka, od 
koder črta pride oziroma se tja nadaljuje, pa črta poteka naravnost.

 

Naloge iz logike

Naloge iz logike

 

 

Tags: