• Gore

Zadnje ture v visokogorje in malo nižje...

• Voda

Večdnevni touring s kajakom po rekah in morju...

• Naokoli

Enodnevni in večdnevni izleti v naravo...

• Bike&Hike

S kolesom  in peš, gor in dol...

Ko ti postane jasno, da določenih ciljev ne moreš doseči s pohodništvom, ker so ti pač od izhodišča geografsko predaleč, niti s tekom, ker moraš v večini primerov nositi s sabo toliko krame, da postane vse skupaj dokaj neudobno, pa tudi ne samo s kolesom, saj je pot prestrma in neprimerna ali pa je sploh ni, se prilagodiš - uporabiš mešanico vsega, kar pač imaš. Mešanica gorskega kolesarjenja, teka ter orientacije v naravi se mi dozdeva, da je najboljši kompromis pri uživanju v naravi, ko je teren poznan le delno ali pa sploh ne. Ko si želiš avanture in natančno ne veš, kam greš, a ti karta pravi, da bo šlo, le vztrajen moraš biti na razdaljah, ki mejijo na dolžino maratona, zraven pa je vsaj tisoč metrov višincev, preprosto ne moreš povabiti vsakega. Bike & Hike imenujem dualizem gorskega kolesarjenja in pohodništva. Natančneje: dokler gre, se gre s kolesom, na manj dostopne vrhove pa čim hitreje peš, večinoma kar bos. Ugotovil sem, da na ta način lahko vadbo obogatim, saj prepletanje več aerobnih športov telesu le koristi. Vsako turo pripravim kar sam, na vodnike se ne zgledujem kaj dosti, saj je faktor presenečenja na terenu sestavni del igre. Večino poti na znane vrhove že poznam, zato poskušam na trasi poiskati še čim več stranskih vrhov, ki jih načrtno le redkokdo kdaj obišče. Popularnim potem in markacijam se poskušam ogniti, cilj je srečati čim manj pohodnikov na poti.

Previous Next

Bike&Hike tura iz Tržiča na planino Konjšca in na planino Javorniki, nato pa vzpon na Stegovnik skozi Stegovnikovo Okno, po brezpotju nazaj h kolesom in nato še pod Stegovnikov slap s ciljem v Tržiču.

Dolžina: 58 km, Višinska razlika: +/- 2200m

Iz Tržiča strmo proti glasnim zvoncem cerkve sv. Katarine v Lomu. Večina prebivalcev vasi se je na današnji cerkveni praznik zbrala prav tam. Ko vrtim pedale in se peljem mimo, se sprašujem, kaj se je zgodilo z mojo vzgojo v otroštvu, da sem

Bike&Hike - Iz Mozirja na Smrekovec in Golte

Višinska razlika +/- : 2404 m

Dolžina: 59 km

Obvezne točke ture:

• Mornova zijalka (10 km)
  • Forma Viva Bele Vode (13.8 km)
  • sedlo Kramarica (21.8 km)
  • Smrekovec (26.4 km)
  • jezerce Kolarica (33.9 km)
  • Medvedjak (36.7 km)
  • kota 1184 m na robu Tirskih peči (39.8 km)
  • hotel Golte (42.9 km)
  • Šmihel nad Mozirjem (52 km)
  • Mozirje (59.2 km)

Bike&Hike - Podolševa & Matkov kot

Cesta skozi Podolševo velja za eno najlepših panoramskih cest pri nas. Seveda jo lahko prevoziš z avtomobilom kolikokrat želiš, a tisto pravo doživiš na kolesu ali pa če greš preprosto peš. Dostop sva pričela v Solčavi in ideja dneva je bila prečenje pod Olševo k Pavličevemu sedlu na avstrijsko stran in nato nazaj v Matkov kot ter še na Matkovo kopo, potem pa nazaj k izhodišču. Začrtano je imelo smisel, a se je zgodil človeški faktor. V takem primeru pač improviziraš in na koncu vidiš, da je

Lovrenško barje iz Mislinje

V vročih poletnih dneh je Mislinjski graben idealen za kolesarje, ki želijo turo začeti v dolini. Pot poteka po cesti, ki je v spodnjem delu asfaltirana, po zadnjem zaselku pa se prične makadam, ki se enakomernno vzpenja

Bike & Hike - Parenzana

Paranzana je ime ozkotirne železnice, ki smo ji Slovenci rekli tudi Porečanka, istrske proge, ki je povezovala Trst in Poreč med letoma 1902 in 1935. Pred leti smo z južnimi sosedi našli skupen interes in jo v kolesarskem smislu povezali v pot zdravja in prijateljstva. Tirov več ni. Pravijo, da so jih po zaprtju hoteli prepeljati v Etiopijo, a je ladja potonila V Sredozemlju. Večinoma na makadamski podlagi na Hrvaškem je debeli plašč gorskega kolesa nujen, kar lahko potrdi tudi Silvo. Dobrih

Ravni Log

Bohorja sva se tokrat lotila drugače. Običajen pristop s Senovega, ki poteka skozi vas Dovško  in se po asfaltirani cesti skoraj do vrha vije ob potoku Globoki Graben ter se konča pod vznožjem Koprivnika neposredno pred kočo na Bohorju, sva zamenjala za tistega bolj vzhodno skozi vas Reštanj, ki poleg manjše prometne obremenitve med vikendi postreže v lepem vremenu z bogatejšimi razgledi,...

bitka s koprivami, električnim pastirjem in brezpotji pod Ješivcem

Nedelja je bila spet namenjena izpolnjevanju kolesarskih ciljev in želja. Začetek poti je bil v Rimskih toplicah na prodnatem parkirišču pred kopališčem. Po prečkanju Savinje sva zavila desno in se v vasi Brstovnica usmerila levo navzgor, klanci so bili zmerno strmi, ampak so vodili preveč naokoli, zato sva izbrala drugo, bolj strmo varianto do razglednika z oddajnikom, po rahlem spustu mimo kmetij sva se usmerila na gozdno pot, ki je bila na vrhu lepa kot iz pravljice, utrjena, pokrita z mahom

proti Sv. Neži

Začetek sobotne kolesarske ture je bil v Radečah, jutro ni obetalo napovedane vročine, zato je strmi vzpon po asfaltu skozi Prnovše do izhodišča za pešpot do razglednika Svinjska rt minil sicer v kopanju v znoju, ampak brez dodatnega "nažiganja" z neba. Od Prnovš sva se zložno vzpenjala do naslednje točke na poti - vasi Čimerno, vzpon do središča vasi je prav tako precej strm, ampak obvladljiv, še vedno pa je podlaga asfaltna, razgledi s poti pa izjemni. Po spustu do vasi Župa pa je bil čas za

pod Velikim Rogom

Začetek in konec najinih dnevnih izletov sta vedno ista, saj potujeva krožno, in na koncu na začetek vedno prispeva popolnoma drugačna. Začetek sredine pustolovščine je bil na parkirišču smučišča Bela nad Črmošnjicami. S parkirišča sva se usmerila proti naslednji točki -partizanski bolnišnici Zgornji Hrastnik, ker pa sva bila na začetku preveč levo usmerjena, sva prehod na desno poiskala kar malo povprek po čudoviti z visoko travo zaraščeni gozdni vlaki, ki pa je bila na trenutke neprevozna

Taborska jama

Kočevski gozdovi so prava naravna in zgodovinska zakladnica in kot takšni vedno zanimivi za pustolovščin željne. Kolesarjenje po gozdovih Borovške gore in Goteniškega Snežnika je svojevrsten izziv zaradi predsodkov o teh izjemno čudovitih krajih, ki so nam jih privzgojili predvsem v šoli. Začetek in konec se je zgodil v Kočevski Reki, vasi, ki je bila še pred malo več kot desetletjem del zaprtega območja, danes pa se očitno počasi prebuja v življenje.

Bike&Hike - Boč in Donačka gora

Na Boč in na Donačko Goro smo se že večkrat povzpeli, na oba tudi po zahtevnih poteh in enkrat se je z vrha enega pogled sprehodil do vrha drugega, odgovor na vprašanje, ali je oba vrhova mogoče povezati v kolesarsko avanturo, je bil pritrdilen. Na poletni petek se je dan začel dovolj zgodaj (takoj po sončnem vzhodu), na izhodišču v Zg. Poljčanah sva našla parkirišče z božjim varstvom, jutro je bilo dovolj sveže, telo dovolj čilo in duh dovolj močan, da sva se na vrhu Boča pod razglednim

Bike&Hike Javorniki

Zjutraj ob sedmih je jasno določenih samo nekaj postavk: greva, vzameva kamp opremo in kolesa, ne rabim gojzarjev. Korejec pogumno zagrize v asfalt, kilometri letijo, Ljubljana je mimo, tudi odločitev za današnji cilj je padla. Morda končno ugledava medveda, na čigar območje tako rada rineva, kolesarila bova južno od Cerkniškega jezera po Javorniku, kot možni cilj dneva si zadava čarobno Sveto Trojico nad Palčjim in Petelinjskim jezerom, ki sta naju prevzeli spomladi. Ker pa je z Matejem vedno

Ledena jama v Paradani

Drugi dan se je začel že ob pol treh zjutraj, razlogi za zgodnje vstajanje so vključevali glasno glasbo, renčanje in hitrostno pospravljanje šotora. Štart dnevne etape je bil v kavarni v Desklah, kjer so se skovali načrti za kolesarjenje drugega dne. Pot po Brdih je odpadla zaradi popravila mostu v Plavah, kolesa sva zato začela poganjati v Mostu ob Soči oziroma v kraju Postaja, kjer sva se takoj usmerila navzgor v klanec proti Čepovanu.

Bike&Hike -  Štiri po Gorjancih

Gorjanci pogosto povabijo na obisk, kar spričo njihovih naravnih danosti ni presenetljivo. So pa tako prikladno blizu, da se da nanje skočiti po službi na popoldansko turo. Dve sva opravila v kratkem razmaku, vsaka je bila po svoje zanimiva in posebna, morda druga prvo prekaša tudi zaradi kolesarjenja po Lepi Njihovi.

Priporočeno branje

Knjiga relativnosti pomena zmage posameznika in o moči sanj, ki so nujne, a hkrati nevarne. Knjiga o izgubi, ko je cilj dosežen, razmišljanja o pomenu sreče in o načinih iskanja svobode.

Knjiga o človeku, ki je vso svojo življenjsko energijo prenesel v navpične stene. Skupaj s svojimi soplezalci je tako utrjeval filozofijo novodobnega alpinizma. Pri njemu ni nikoli bilo dovolj, da cilj tudi doseže, potrebno je bilo tudi zadostiti drugim pogojem - da je bil cilj dovolj težak in da ga je osvojil na način, kot ga ni še nihče pred tem. Zgodbe, ki govorijo o tem, da lahko  človeški minimalizem in preprostost z veliko mero odločnosti določa izjemne dosežke, ki se jih ne da spregledati. Razen, če si predsednik kakšne države. Knjigo imam in je v posojo...